Kini Aku Dan Selamanya

Saturday, November 17, 2012

Hati Kecil Mula Berbicara..

~Hati Kecil Mula Berbicara~~

Malam ku bagai angin yang sepi..siangku bagai debu yang berterbangan...
dulunya aku riang dengan tawa...kini ku sepi bagai daun layu ditaman
hati kecil mula berbicara...

kenapa?? aku bisu tanpa bersua....
kukenang kenangan lama..mula terguris  rasa di hati ini

adakah aku rindu akan teman2 ku?
adakah aku rindu suara teman2 ku?
adakah aku rindu akan gelak tawa temanku?
atau aku rindu dengan usikan teman2 ku...

ah ...hati kecil ku penat dengan semua ini...
kenapa perlu hati ini diseksa ...
adakah ini balasan atas segala dosa2 ku..
terlalu berat untuk ku hadapi tanpa teman yang ku sayangi..

wahai teman.. cukup dasyat penangat tingalan mu buat ku...
tak terdaya hati ku untuk menahan siksa di dada..
ku lihat gambar kenangan bersama
terlalu berat untuk aku memikulnya ..

wahai teman seperjuangan ku...
kenangan bersamamu tak pantas ku padam biarpun masa pantas berlalu..
andai kain putih yang memisahkan kita...aku redha dengan kehendak Illahi


aku rindukan kamu...
wahai teman yang aku sayangi ..
hanya doa yang dapat ku kirim buat teman2 yang aku cintai
wassalam...

No comments:

Post a Comment